TeMaN..

Friday, April 16, 2010

SULAMAN KATA.. [pujangga di fb]

berikut merupakan antara bait2 pujangga y pernah aku karang untuk shutout aku d fb..



titis terakhir hujan menimpa bumi mengiringi hembusan nafas kesejukkan walau hati tetap terasa bahang...



MENTARI menjengah setelah aku mengundur tika ketemu BULAN tatkala leka ak menyelak AWAN mencari BINTANG. terik mentari membuat ak sadar di mana aku... bermula hari baru ..



 menyelak awan mencari bintang, ketemu bulan mengundur aku



jemu dengan KATA2 kerna aku mudah percaya SUSUNAN PERKATAAN yang DILAFAZ


Ya rabbi , sesungguhnya engkau telah menjadikan aku dengan sempurna , terimalah aku dengan sempurna , seperti mana engkau jadikan aku . Dan hantarkan kami , anak - anak adam ke jalan yang lurus yang di redhai oleh mu .


keliru layanan dia,,,,, mungkin utk dia.. itu hanya layanan biasa.. tp bg ku.. itu sudah cukup istimewa



mengintai langit, menjengah awan, mendaki bukit, mengarus lawan, mengelak terik, dibalik dahan.



No comments: